söndag 12 januari 2014

Magic The Gathering

När jag var mindre spelade jag mycket olika kortspel. Favoriterna var Yu-gi-oh och Duel Masters. Jag och mina kompisar kunde spela i timmar och vi slet oss till och med från tv-spelen för att spela de roliga kortspelen. Men ni vet hur det går, man "växer" ifrån intressen som man hade som barn och börjar med något annat. Men nu på senare tid har jag fått anledning att återkomma till liknande typer av kortspel då några av mina klasskamrater introducerade mig till Magic the Gathering!

Jag ägde några få Magic-kort när jag var barn, men jag tyckte de var fula och svårförstådda. Men när jag såg på Magic-korten nu så tyckte jag de ser väldigt tilltalande ut. Mina kamrater förklarade hur man spelade och vi spelade några matcher. Och gud vad jag fick nostalgikänslor! Det kändes nästan exakt likadant som när jag var barn, och det var riktigt härligt!

Några dagar senare köpte jag och min sambo en stor box med kort. Boxen innehöll 285 kort och det blev en ganska stor hög med kort. Vi gjorde i ordning fem mindre lekar med ca 40 kort styck och började spela. Det var riktigt kul även denna gång och investeringen kändes lyckad! Nu spelar jag och min sambo flera gånger i veckan och det har blivit en hobby för oss båda, vilket är superkul!

I framtiden har jag tänkt lägga upp fler inlägg som handlar om Magic, där jag även kan förklara lite om hur man spelar. Men det får bli en annan gång.

Tills nästa gång

Ha de Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar