onsdag 20 november 2013

Varför gör ni så här?

Pinsamt värre!

Ett riktigt bra spel kan verkligen vara svårt att slita sig ifrån. Det är snyggt och kul och timmarna bara försvinner. Men ibland händer det att man bara stannar upp och säger högt för sig själv "Varför gjorde ni så här för?" när man stött på någon som stör en riktigt ordentligt. 

Senaste gången det hände mig var i nya Batman: Arkham Origins. Det var när en av Batmans mest klassiska fiender presenterades, nämligen pingvinen. Själva karaktären i sig tycker jag egentligen inte är speciellt dålig utan det är karaktärerna som han har omkring sig, två stycken grovt sexualiserade kvinnor. Det känns liksom jobbigt och pinsamt att dessa karaktärer ska ligga sensuellt vid Pingvinens knä och fnissa förtjust. Det känns så otroligt dumt. 

Detta påminner mig om när jag var mindre och ville kolla på Pokémon på söndagsmorgnarna. Jag gick upp försiktigt och hade låg volym på tv'n så ingen skulle bli väckt. Men ibland hände det att mina föräldrar vaknade och satte sig vid mig i soffan vid tv'n. Detta tyckte jag var otroligt obekvämt och pinsamt så att jag inte klarade av att se klart avsnittet utan gick därifrån. Varför jag tyckte att det var så jobbigt vet jag inte helt. Det var något pinsamt med att visa att jag gillade detta, på den tiden, udda barnprogram med massa skrik och japanska företeelser. 
Pingvinen och hans sexualiserade medhjälpare.
Lite på samma sätt känner jag i Batman-spelet när dessa karaktärer går runt och fnittrar "sexigt". Inte så att jag bara tycker det är pinsamt när någon sitter bredvid och tittar på när jag spelar, utan när jag sitter helt själv. Jag skäms för att jag uppskattar spelet i övrigt, då jag får sådana här scener kastade i ansiktet.
Snälla sluta. Det är så otroligt onödigt. Varför försämra ett bra spel på det viset?
Varför gör ni så här?

Tills nästa gång

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar