torsdag 14 november 2013

Livet som Batman


Det är mörkt och kallt ute. Snön vilar fridfullt på marken och på de höga husen. Jag ser några skurkar planera något nere på gatan. Jag iakttar dem en stund innan jag bestämmer mig för att slå till. Det går fort, skurkarna försvinner en efter en och de skurkarna som återstår blir mer och mer nervösa. Tillsluta är det bara en skurk kvar. Jag närmar mig honom lugnt, nu behöver jag inte överraska honom. Han ser mig och anfaller i desperation, men han är för ivrig. Efter någon sekund är han nere för räkning och jag fortsätter vidare in i vinternatten.

Just nu spelar jag Batman arkham origins. Det är det tredje spelet i arkham-spelserien men samtidigt det första som utvecklats av några andra än Rocksteady (som utvecklat de tidigare delarna).

Än så länge är jag nöjd med spelet. Har hört från flera håll att detta ska vara det svagaste spelet i serien och en besvikelse, något jag inte kan hålla med om. Sämst i serien kan det hände att det är men det är långt Ifrån ett dåligt spel. Jag tycker till och med att det är riktigt bra och jag känner mig minst lika mycket som batman i detta lir som i de tidigare.

Det är något med att känna sig överlägsen som är otroligt tilltalande i batman-serien. Skurkarna grips av panik när de märker att något inte står rätt till och jag kan ta ut dem på välutförda och kreativa sätt. Det är nog det jag gillar mest med serien, och kanske främst i detta spel, Batman arkham origins. 

Jag tror jag har kommit lite längre än hälften i spelet och bör hinna klart med det innan månaden är slut. Då kommer förhoppningsvis en recension upp här på bloggen!

Tills dess

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar