lördag 23 november 2013

The Hunger Games: Catching Fire (och lite Man of Steel)


I torsdags gick jag på bio. Det är ganska sällan jag gör det, även fast det är en film jag sätt fram emot. Den senaste filmen jag såg fram emot och gärna ville se på bio var Man of Steel. Jag har nu sett Man of Steel och jag kan bara konstatera att det var tur att jag inte såg den på bio, för annars kanske jag hade brutit ihop. AV USELHET!

jaja, nog om den "fantastiska" filmen. I torsdags såg jag den senaste Hunger Games-filmen på bio här i Örebro. Salongen var stor och bekväm så jag hade alla förutsättningar att kunna njuta av en högbudget hollywood-film. Vilket jag gjorde!

Jag gillade filmen, även fast den var nära att hamna i "vi upprepar första filmen"-syndromet, men lyckades med några twister hålla sig ifrån det. Huvudpersonen Katniss tycker jag är en väldigt bra karaktär. Hon är mänsklig, charmig och framförallt väldigt bad-ass! Hollywood kanske sakta med säkert börjar fatta att det finns folk som vill ha coola och grymma kvinnliga huvudroller, vilket är toppen!

Filmen har en längd på två timmar och 26 minuter, vilket jag inte kan påstå att det kändes som. När filmen slutade utbrast jag "Är det redan slut?!" vilket säger en del. Det fanns delar i filmen som jag upplevde som lite långtråkiga och ointressanta men tydligen var filmen tillräckligt bra och intressant som helhet för att få mig tappa tidsuppfattningen helt.

Då jag inte anser mig själv speciellt kunnig om film-mediet så kan jag inte slänga ett betyg på Catching Fire men jag kan iallafall säga så här mycket.
Jag tycker att ni ska se den. Den var bra.

Tills nästa gång

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar