fredag 8 mars 2013

Hardcore Superstar C'mon Take On Me

HCSS nya platta är här!
Göteborg-rockarna Hardcore Superstar är tillbaka med ett nytt album. På tiden anser jag! När det kommer till svensk sleaze-metal ligger de på toppen och håller alltid hög nivå, vilket inte är något undantag denna gång. Cutting the Slack inleder plattan med en psykadelisk ton, något som dock inte är speciellt talande för hur resten av låtarna låter. Soundet är en härlig blandning av HCSS historia. Allt från de tunga riffen från Dreamin' in a Casket till de enklare rocklåtarna på deras självbetitlade album Hardcore Superstar. Låtar som Are You Gonna Cry Know och Won't take the Blame bjuder både upp till headbangin och allsång. HCSS har alltid hög klass på sina trallvänliga refränger, vilket såklart även följer med här. 

Något som jag lagt märke till efter flera genomspelningar av skivan är att deras gitarrist, Vic Zino, verkligen utvecklats! Hans solon och riff är bättre än någonsin och han shreddar på sin Les Paul mer än någonsin! Personligen tyckte jag att kvalitén på gitarren på Split Your Lip var väldigt varierande, så jag är mycket positiv till denna nivå man hör i C'mon Take On Me. Bandet känns tight och därav kvalitén. 

Avslutningsvis vill jag verkligen rekommendera C'mon Take On Me till alla som känner sig lite sugna på tunga riff, grymma gitarrsolon och hårdrocks-allsångsrefränger! 

Favorit spåren: C'mon Take On Me, Are You Gonna Cry Know, Stranger of Mine, Won't Take The Blame pt. 1



1 kommentar:

  1. Håller helt och hållet med när det gäller gitarrerna på C'mon Take On Me respektive Split Your Lip!

    SvaraRadera