lördag 23 maj 2015

Hardcore Superstar - HCSS (album)


Då var det dags igen. Sveriges främsta partyrockare är tillbaka med ny platta. Kommer Hardcore Superstar återigen kunna leverara rock-hits som får den mest rockfientliga house-killen att headbanga? Det får ni svar på nu!

För två år sedan levererade Hardcore Superstar albumet C'mon take on me, som jag till viss del diggade. Nu i efterhand så var det väl egentligen inte så många låtar från det albumet som kommer bli ihågkommna som några av deras bästa, men det var fortfarande solidt hantverk hela plattan igenom.

HCSS är på många sätt en ganska säker skiva för Hardcore Superstar, där man känner igen stilen från deras tidigare verk. Dock så måste jag säga att själva hit-faktorn är mer påtaglig i den plattan jämfört med den innan. Med låtar som "Don't mean shit to me", "Growing old","Off with thier heads" och "Touch the sky" så har absolut HCSS potential att bli en riktigt partyrockplatta som kommer rulla på många förfester runt om i Sverige och övriga Europa.

Om den senaste skivan minns jag att jag tyckte att gitarristen, Vic Zino, hade dragit upp sina gitarr-skillz några nivåer, och lyckligtvis så kan jag säga samma om denna skiva. Solo-delarna på "Fly", "Don't mean shit" och "Off with thier heads" är riktigt bra och får absolut nackhåren att resa sig både en och två gånger.

Mitt omdöme blir absolut positivt. Behöver ni en partyrock-skiva till förfesten så hittar ni inte något bättre med 2015 som utgivningsår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar