fredag 21 december 2012

Julledighet

Julledigheten har äntligen kommit! I alla fall är jag ledig från skolan i ungefär fem dagar. Mycket mer till jullov får jag inte. Men alltid något! Ska bli skönt att åka hem till Kristinehamn ett tag! Har inte varit på besök hos föräldrarna sen jag flyttade hit till Örebro för några veckor sedan. Dock känns det som jag bott här betydligt längre än några veckor. Har blivit riktigt van med att dagligen laga mat, diska och plocka rätt på saker.

I skolan håller vi på med ett projekt som går ut på att bygga ett informationssystem som ska behandla filmproduktioner. Ganska svårt men väldigt lärorikt!

Själva kodningen sker i ett programmeringsverktyg som heter NetBeans. Det är ganska ovant att programmera i NetBeans men jag börjar vänja mig sakta med säkert. Känner att jag behöver hålla på med det ett tag innan det känns helt bra. Förhoppningsvis så kommer jag hinna och orka sitta lite med det nu under jul. Förhoppningsvis...

Ha de fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar