tisdag 24 mars 2015

3 snabba 3DS-spel

Längesedan jag skrev här på bloggen. Har varit mycket för mig den senaste tiden, då jag om bara några månader är klar med min universitetsutbildning, och allt det innebär. Men jag tänkte slänga iväg ett inlägg ändå där jag går igenom mina senaste upplevelser med min kära Nintendo 3DS.


Fire Emblem: Awakening
Själva anledningen till att jag köpte en 3DS. Fire Emblem har sedan GBA-spelen varit en av mina absoluta favorit-spelserier där jag alltid grottat ner mig ordentligt för att lära mig spelet så gott jag kunnat. Kort är Fire Emblem en rollspelserie som blandar rollspel och strategi i ett omgångsbaserat fältslag-koncept. Man levlar sina gubbar, skaffar nya vapen och magier till dem, låter dem ragga eller bli kompis med varandra och mycket mer. Just 3DS-varianten blev väldigt omtyckt bland fansen så som nya spelare och fick riktigt fina betyg, vilket fick mitt sug för spelet att öka. För ett tag sedan blev jag klar med spelet och kan egentligen inte säga mycket mer än att det var ett fantastiskt spel. Vissa saker hade de tagit bort, vilket jag ogillade, och vissa saker hade de lagt till, vilket jag gillade. Troligtvis mitt nästa bästa Fire Emblem. Eller 3e bäst. Eller kanske bästa?


Luigis Mansion 2
Ett av mina favoritspel till Nintendo GameCube var det första Luigis Mansion som charmade enormt med sina mysiga stämning. När jag hittade uppföljaren för en billig peng på den lokala spelbutiken så kunde jag inte låta bli och köpte det. Likt det första spelet är det verkligen stämningen och mysfaktorn som är den bästa delen av Luigis Mansion 2, men jag måste även säga att pusslerna är för det mesta riktigt bra. Luigi klampar runt i övergivna spökhus och darrar och jag lutar mig tillbaka och myser. Dock inte spelat klart det då spelet känns väldigt segt och är verkligen inte något du spelar i flera timmar i sträck.



The Legend of Zelda: Majoras Mask
Ja, jag vet att jag redan skrivit om det spelet. Två gånger. Men Majoras Mask ger mig så mycket känslor. Det är verkligen helt fantastiskt, och mycket på grund av saker som tillkommit eller ändrats sedan N64-versionen. Spelet är mer lättillgängligt och strömlinjeformat än tidigare vilket leder till att äventyret flyter på i ett skönt tempo där det alltid finns saker att göra vid sidan av det huvudsakliga äventyret. Jag är nu i det sista templet och kan knappt bärga mig tills jag får stå öga mot öga med Majora och ge honom på fan. Sen så måste jag såklart fixa alla masker och hjärtbitar som finns utsprida i världen, och det tror jag faktiskt att jag kommer att göra. Till skillnad från många andra spel är det verkligen kul att utforska i Majoras mask, vilket är spelets största plus. Shit vad bra det är.

Så, då har ni fått lite intryck av vad jag spelet på min 3DS och vad jag tycker om spelen. Om det finns något 3DS-spel som jag bara inte får missa så får ni gärna kommentera och tipsa mig :)

Tills nästa gång
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar