torsdag 2 oktober 2014

Att köpa konsoler

Senaste gången jag köpte en konsol så gick jag i högstadiet. Sommaren hade precis tagit fart och jag hade sparat. Länge. 

Jag hade sorterat upp mina DS och Wii-spel i två högar. En hög med bra spel som jag ville ha kvar och en med spel som skulle säljas. Det blev förvånansvärt många spel i säljhögen. Allt från Guitar Hero till Animal Crossing (vilket var ett spela jag verkligen gillade). Dessa spel skulle hjälpa mig att få råd till en Playstation 3, så att jag äntligen kunde få spela spelet som fick mig att välja sida i förra spelgenerationen, nämligen Infamous.

Jag och mina föräldrar åkte till Karlstad. Det är nämligen dit man åker om man bor i Kristinehamn och vill köpa något annat än smågodis. Och denna gång var det verkligen inget smågodis jag var ute efter utan ett tekniskt monster. I alla fall i mina ögon.

Den versionen av PS3 jag köpte.


Jag bytte in spelen och fick alldeles för lite pengar för dem, som vanligt när man byter i spel i spelbutiker. Flera hundralappar färre än vad jag hade räknat med. Men det fick inte stoppa mig. Jag skulle ha mitt Playstation 3. Jag hade bestämt mig. 4000kr fattigare och en 80gb PS3 rikare så var vi på väg hem.

På vägen tillbaka till småstan så köpte jag mitt första spel till min nya maskin. Skate 2. Ett otroligt bra köp i tanke på att jag fortfarande spelar det. Speltiden på det spelet måste passerat över 100 timmar, vilket är rätt mycket i min mening.
Det var alltså så det gick till förra gången jag köpte en konsol. Planering, spel som skulle säljas och en bilfärd till en annan stad.

Igår köpte jag en ny spelmaskin. En 2DS som jag hittade för 499kr på en elkedja i Örebro. Har länge tänkt att jag skulle köpa en 3DS när väl den nya versionen kommer ut någon gång nästa år. Men med ett sådant pris kunde jag inte låta bli. Köpte även Super Mario 3D Land till av bara farten. Lite skillnad om man jämför gårdagen med dagen då jag köpte min PS3a, för lite mer än fem år sedan. 


Så nu har jag alltså en ny konsol hemma. Ser otroligt mycket fram emot att spela Fire Emblem: Awakning inom en snar framtid. Frågan är om det är lönt att skaffa det innan C-uppsatsen är färdig. Vill ju inte stressa mig igenom det spelet.

Tills nästa gång
Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar